loading...
مداح رضا
رضاشعبانی بازدید : 439 شنبه 08 شهریور 1393 نظرات (0)

ثواب زيارت امام رضا (ع)


حضرت موسى بن جعفر (عليه السلام) مى فرمايد : كسى كه قبر فرزندم را زيارت كند براى او نزد خدا هفتاد حج مقبول است . راوى مى گويد : گفتم : هفتاد حج ؟! فرمود : آرى ، هفتصد حج . گفتم : هفتصد حج ؟ فرمود : آرى ، هفتاد هزار حج . گفتم : هفتاد هزار حج ؟ فرمود : چه بسا حجى كه پذيرفته نشود ؛ كسى كه او را زيارت كند و يك شب در آن منطقه بخوابد مانند اين است كه خدا را در عرشش زيارت كرده است . گفتم : مانند كسى است كه خدا را در عرشش زيارت كرده است ؟ فرمود : آرى ، هنگامى كه قيامت برپا مى شود چهار نفر از اوّلين و چهار نفر از آخرين بر عرش قرار دارند ، اما چهار نفر اوّلين : نوح و ابراهيم و موسى و عيسى است ؛ اما چهار نفر آخرين : محمد و على و حسن و حسين است . سپس نخ ترازى كشيده مى شود ـ كه خوبان را از بدان جدا مى كند ـ پس زائران قبور ما با ما قرار مى گيرند ، از نظر برترين درجه ، و نزديك ترينشان به عطا و بخشش ، زائران قبر فرزندم على بن موسى الرضا(ع) هستند.

 

در مورد زیارت حضرت امام رضا(علیه السلام) بیش از چهل روایت از هشت معصوم به دست ما رسیده است که آن روایات را با ذکر سند براتون میذارم تا اینکه زیارت را با شوق بیشتری انجام داده و دعاگوی این حقیر نیز باشید و امید دارم که مورد قبول حضرتش قرار بگیره:

 

حضرت رضا عليه السّلام فرمود:

« هر كس مرا با دورى راهش زيارت كند و از راه دور به زيارت من بیاید در روز قيامت در سه جایگاه بيارى او خواهم آمد تا او را از ناراحتيهاى آن حال نجات دهم:

اوّل : در آن هنگام كه نامه‏هاى اعمال پخش مى‏شود از جانب راست و از جانب چپ.

دوم : در آن هنگام كه از صراط ميگذرد.

سوم: در آن وقت كه بپاى ميزان عمل ميرسد و عمل او را بررسى كرده مى‏سنجند.»

(عيون‏أخبارالرضا(ع)، ج2، ص255، ح2- الأمالي لشيخ الصدوق، ص121- بحارالانوار، جلد99، صفحه35، حديث14 و43- كامل الزيارات، ص304 - من‏لايحضره‏الفقيه،

 

 

 

 

من در میان جمع و دلم جای دیگرست …

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

 

جملات زیبا گیله مرد

 

مرجان سرخ 

و من گریخته ام؛

  و در پی من صیادها؛

    و فرا رویم دام ها؛

        یا ضامن آهو؛

          من یقین دارم دستان تو تنها سهم آهو نیست ... 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • بین الحرمین
  • بسیج مدرسه عشق است
  • .::ششم هفتم::.
  • ولی عصر
  • بیا مهدی جان
  • وبلاگ قرانی
  • احســـــــاســـــــات نامحــــــــســـوس
  • حسین عصر
  • پرشکسته
  • شهید زین الدین
  • سامانه پیامک هیئات مذهبی
  • بسوی ظهور
  • دین ما اسلام
  • معماهای قرانی
  • اشعار قرانی
  • وبلاگ قرانی
  • تاملی درقران
  • ریاحین
  • یا مهدی
  • آواتی قران
  • نوای نینوا
  • انتظار
  • یا محمد(ص)
  • vrdh ohj,k
  • shoj hfchv wg,hjd
  • lkjzvhk
  • ohjl \\dylfvhk
  • ;p[fi
  • غروب شلمچه
  • مولا علی(ع)
  • شلمچه
  • اوخواهد امد
  • گدای فاطمه
  • یافاطمه
  • جونم فدای حیدر
  • طراط نور
  • مهدویت
  • تعزیه سرای کربلا
  • سربازولایت
  • ندای حق
  • صاحب زمان(عج)
  • بسیجی
  • بسیجی نترس
  • حفظ حجاب
  • ضدشیطان پرستی
  • قاسم بی الحسن(ع)
  • سیدعلی
  • سایت عاشورا
  • شیفتگان علمدار کربلا
  • دختران بیدار
  • عمارهای جوان سید علی
  • اندیمشک
  • پلاکهای گم شده
  • قرارهای بی قرار
  • جلسات قرانی
  • انصار حزب الله دزفول
  • دزفول نیوز
  • منتظران دزفول
  • طلائیه
  • یارخراسانی
  • رهبر من
  • پرواز به بیت المقدس
  • افسران جنگ سایبری
  • نوجوان سلام
  • نوجوان سلام
  • سنگرفرماندهی
  • مذهبی
  • مدافعان حرم
  • پرستوهای اروند رود
  • رقیه2
  • رقیه
  • جونم فدای حیدر
  • افزایش بازید سایت
  • اخبار شیعه
  • اخبار شیعه
  • **سایت تلاوت(قرآن)
  • مسجد مقدس جمکران
  • **پارس قرآن:جستجوی قرآن
  • *درگاه پاسخگویی به مسایل دینی-مقام معظم رهبری
  • **توضیح المسائل امام(ره)
  • **سایت مراجع تقلید
  • **سایت جامع فرهنگی مذهبی
  • **سایت جامع فرهنگی مذهبی
  • سایت ستاد اقامه نماز خراسان رضوی
  • **مرکز پاسخگویی به مسائل شرعی
  • سايت دانشگاه آزاد اسلامي شهرستان درگز
  • سايت دانشگاه پيام نور درگز
  • اداره ورزش و جوانان شهرستان درگز
  • **اداره بهزیستی شهرستان درگز
  • **اداره تبلیغات اسلامی درگز
  • **حوزه علمیه امیر المومنین درگز
  • **حوزه علمیه امیر المومنین درگز
  • پایگاه اطلاع رسانی شهرستان درگز
  • سایت فرمانداری شهرستان درگز
  • مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان رضوی
  • سایت امامت جمعه
  • نور اسلامي
  • مداح رضا
  • یاحسین شهید
  • نوای الزهرا(س)
  • دانلود سریال جدید
  • بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    نظرتان درمورد وبلاگ؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 303
  • کل نظرات : 61
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 79
  • بازدید امروز : 116
  • باردید دیروز : 204
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,199
  • بازدید ماه : 4,293
  • بازدید سال : 23,768
  • بازدید کلی : 212,295
  • کدهای اختصاصی

    قالب بلاگفا

    آمارگیر وبلاگ

    ----------------------------------------------